[OHJE] Näin rakennat Facebook-sivun

Näytän seuraavaksi esimerkin avulla miten rakennetaan brändityylinen Facebook-sivu. Täysin samoilla askeleilla rakennetaan myös ei-brändityylinen Facebook-sivu. Ainoastaan nimi ja kuvat eroavat. Oletetaan että minulla on autojen lisäosia ja tarvikkeita myyvä “Automies.fi”-verkkokauppa, ja haluan seuraavaksi luoda sen markkinointia varten Facebook-sivun. Aloitan klikkaamalla “Newsfeedissa” (Home) olevaa “Create Page” tai “Luo Sivu”-linkkiä. Seuraavaksi valitsen sivuani parhaiten vastaavan kategorian. Esimerkissäni […]

Continue reading

Miksi mikä tahansa kontaktilista ei tuo myyntejä sähköpostimarkkinoinnissa?

Olen moneen otteeseen toistanut, että ”mainonta ei tuo isoa rahaa, markkinointivarannot (asset) tuovat”. Termillä “asset” tarkoitetaan esimerkiksi Facebook-sivun tykkääjiä tai sähköpostilistaa. Mainonta on lähtökohtaisesti aina kallista, mutta ”assetit” ovat keino saada kävijöitä omaan kauppaan tai myyntisivulle joko täysin ilmaiseksi tai lähestulkoon ilmaiseksi. Tämän vuoksi omista ”asseteista” tulevat kävijät tuottavat huomattavasti paremmin voittoa kuin mainonnan tuomat […]

Continue reading

”EPÄsosiaalinen markkinointi” saattaa olla sinulle parempi ratkaisu

Valitettavasti ei ole olemassa “yhtä ja ainoaa” tapaa tehdä ertyisen hyviä tuloksia tuottavaa markkinointia, vaan se tapa millä sinun kannattaa edetä riippuu mm. Tuotteestasi Markkinan kiinnostuksesta tuotettasi kohtaan Katteestasi Tuotteeseesi ja markkinaasi liittyvästä sosiaalisuudesta Resursseistasi (aika, raha, ym.) Jne… Kaikki eri verkkokaupan markkinoinnin variaatiot kuitenkin pohjautuvat yhteen ja samaan perusajatukseen, eli omien “assettien” rakentamiseen ja […]

Continue reading

“Asset”-käsite toimii verkkokaupan markkinoinnin “kivijalkana”

Verkkokauppa tuottaa kovaa tulosta kun markkinointi on lähestulkoon ilmaista. Mitä tämä tarkoittaa? Esimerkiksi sitä että markkinointiviestin saattaminen esimerkiksi 100,000 potentiaaliselle asiakkaalle maksaa markkinoijalle vaivaiset 100 euroa, tai jopa tasan NOLLA euroa. Mutta miten tämä on mahdollista? Omien markkinointivarantojen, eli ns. “assettien” avulla. Markkinointivarantoja ovat mm. Facebook-sivu ja sen tykkääjät Sähköpostilista Teki markkinoija mitä tahansa online-mainontaa […]

Continue reading
4

Ensimmäinen ja tärkein tehtäväsi verkkokauppiaana

Oletetaan että polkaiset nyt käyntiin kokonaan uuden verkkokaupan uusilla tuotteilla, tai sitten sinulla on hiljattain rakennettu verkkokauppa ja tuottet, mutta ei juurikaan myyntiä. Mikä on ensimmäinen ja tärkein tehtäväsi verkkokauppiaana? Mikä on se tehtävä johon sinun tulisi keskittää kaikki voimavarasi, eli fokusoitua 80%:sti (muu 20% ajasta jää muita tehtäviä varten). RAKENTAA OSTANEIDEN ASIAKKAIDEN SÄHKÖPOSTILISTAA! Mitä […]

Continue reading
2

Pareton periaate on markkinoijan puolijumala

Vuonna 2009 luin Yaro Starakin blogista artikkelin joka ratkaisevasti muutti tapaani toimia, ja johdatti kasvun tielle. Uskon että siitä voi olla merkittävä apu myös sinulle, joten käyn tässä postauksessa läpi kaiken saman mitä Yaro jo vuosia sitten kirjoitti. Kyse on PARETON periaatteesta, eli ns. ”80/20-säännöstä”. Katsotaan mitä Wikipedia sanoo Pareton periaatteesta: “Pareton periaate on Pareto-jakaumien […]

Continue reading
1

Mainonta on vasta alku – Todellinen myyntivälineesi on jotain aivan muuta…

Luin pari päivää sitten hyvä tarinan kahdesta korualan yrittäjästä Tom ja Larry jotka molemmat polkaisivat käyntiin kivijalkakaupan Los Angelesissa. Tom oli todella hyvä ”copywriter”, eli mainonnan tekijä. Hän investoi $30,000 koko sivun mainokseen Los Angeles Timesissa, ja teki myyntiä $42,000.  Kaikkien kulujen jälkeen Tom nettosi $3,000, eli jäi hieman plussan puolelle. Tom ei testinsä perusteella […]

Continue reading

Kumpi tuottaa paremmin, mobiili vai tietokoneet?

Tiesitkö että kohdentamalla mainonnan näkymään vain mobiililaitteissa voit tehdä parempaa tulosta? Tai sitten kohdentamalla mainonnan näkymään vain desktop-laitteissa (pöytäkoneet, läppärit) voit tehdä parempaa tulosta? Tuloksella tarkoitan matalampaa konversiohintaa, oli sitten kyse myynnistä tai liideistä. Konversiohintahan on se rahamäärä joka sinun täytyy sijoittaa mainontaan tehdäksesi yhden myynnin tai saadaksesi yhden liidin sähköpostilistallesi. Monet markkinoijat eivät tiedä […]

Continue reading
2

Näin keräät nopeasti satoja tuhansia tykkääjiä ilman mainontaa

Vaikka Facebook on pudottanut orgaanisen näkyvyyden määrää, on tykkääjillä edelleen paljon merkitystä, varsinkin silloin kun niitä on paljon. Tästä loistavia esimerkkejä ovat mm Jounin kauppa, Bayerncar ja Valostore. Jounin kauppa yli 150,000 tykkääjällä on aivan loistava esimerkki siitä miten tykkääjiä kerätään suuria määriä ilman maksullista mainontaa. Jos Facebook-sivulla on 150,000 tykkääjää, ja jos sivulle tuotetaan […]

Continue reading

Älä anna niiden vedättää sinua

Sain pari päivää sitten kutsun tilaisuuteen jossa aiheena mm. ”sosiaalisen median haltuunottaminen”. En paljasta tilaisuuden nimeä tai järjestäjää koska en halua torpedoida heidän myyntiään. Heillä on oma bisnes, ja minulla omani, mutta haluan auttaa sinua näkemään että mikä Internet-markkinoinnissa on olennaista ja tärkeää, ja mikä ei, jotta vältyt ajan ja rahan haaskaamiselta. Minua ei ärsytä […]

Continue reading
>