Aloita ymmärtämällä potentiaalisen asiakkaasi lähtötilanne

Asiantuntijuuteen perustuvassa palveluliiketoiminnassa on kyse siitä että asiantuntija auttaa asiakasta saavuttamaan tavoitteensa, joko henkilökohtaisella työllä tai välillisesti (esimerkiksi kirja). Esimerkiksi hammaslääkäri on asiantuntija joka henkilökohtaisella työllä (korjaamalla hampaat) auttaa asiakasta pääsemään ongelmastaan. Samalla tavalla sähkömies on asiantuntija joka auttaa asiakastaan saavuttamaan tavoitteensa, eli “valot lamppuihin”. Myös kiropraktikko on asiantuntija joka ratkaisee asiakkaan ongelman, ja auttaa […]

Continue reading

Modernin markkinoinnin valtavat mahdollisuudet

Suurin osa meistä asiantuntijoista ja palvelualan yrittäjistä ei tiedosta sitä tosiasiaa että tänä päivänä Internetin avulla on mahdollista tavoittaa enemmän potentiaalisia asiakkaita kuin koskaan aiemmin. Mieti hetki edellistä lausetta. Sinulla ja minulla on mahdollisuus tavoittaa enemmän potentiaalisia asiakkaita Internetin avulla kuin koskaan aiemmin historiassa. Kyse on aivan valtavan suuresta muutoksesta esimeriksi 15 vuoden takaiseen aikaan. […]

Continue reading

Oletko kaveri joka soittaa vain silloin kun haluaa lainata rahaa?

Meistä jokainen on varmaan ainakin jossain kohti elämää tuntenut ”kaverin” joka soittaa ainoastaan silloin kun kaipaa rahaa lainaan. Rasittava kaveri? Olisihan se kiva jos hän soittaisi joskus vaikka kysyäkseen ”mitä sulle kuuluu?” Mutta tiedätkö mitä? Sinäkin saatat olla juuri samanlainen kaveri. Ei, en tarkoita että soittelisit ystäville vain rahaa lainataksesi. Tarkoitan että saatat tiedostamattasi toimia […]

Continue reading

Onko mainontasi ”samaa sontaa” kuin 99% muilla?

Markkinointigurut, minä mukaan lukien, hokevat aina että mainosten täytyy erottua. Mainosten täytyy nousta muun mainosvilinän yläpuolelle, ja pysäyttää ja herättää tunteita. Toki jokainen kokee mainokset eri tavalla, eli ”mainos A” ei välttämättä minun kohdallani samalla tavalla pysäytä ja herätä tunteita samalla tavalla kuin henkilön B kohdalla, ja päinvastoin. On kuitenkin olemassa mainontaa jonka suurin osa […]

Continue reading

100-sivuinen kirja ilmaiseksi? Hullua vai fiksua?

Asiantuntijuuteen perustuvassa palveluliiketoiminnassa on kyse siitä että asiantuntija auttaa asiakasta saavuttamaan tavoitteensa, joko henkilökohtaisella työllä tai välillisesti (esimerkiksi kirja). Esimerkiksi hammaslääkäri on asiantuntija joka henkilökohtaisella työllä (korjaamalla hampaat) auttaa asiakasta pääsemään ongelmastaan (kipu hampaassa). Samalla tavalla sähkömies on asiantuntija joka auttaa asiakastaan saavuttamaan tavoitteensa, eli “valot lamppuihin” (yksinkertaistettu esimerkki). Myös kiropraktikko on asiantuntija joka ratkaisee […]

Continue reading
7

Näin aloitat sähköpostimarkkinoinnin parissa minuutissa

Asiantuntija- ja palveluliiketoiminnan ylivoimaisesti tärkein myyntiväline on sähköpostimarkkinointi, ja sitä varten tarvitset sähköpostimarkkinoinnin välineet. Olen vuosien ajan tehnyt sähköpostimarkkinointia Mailchimpin kanssa, ja olen siihen enemmän kuin tyytyväinen. En voisi enempää Mailchimpia suositella. Mailchimp on huomattavasti edullisempi kuin kilpailevat järjestelmät. Mailchimp on todella luotettava. Mailchimp on helppo oppia ja käyttää. Mailchimp on yksinketainen ja tehokas. Mailchimpia […]

Continue reading

Tyypillisin syy siihen että myynti ei kasva, ja kuinka välttää se

Olen nähnyt tämän ilmiön lukuisia kertoja sekä omalla että asiakkaideni kohdalla, ja tästä ilmiöstä johtuu muun muasa että myynti ei kasva odotetulla tavalla. Kyse on fokusoinnin puutteesta. Tässä postauksessa anna TYÖKALUJA joiden avulla fokusoidut paremmin, ja saavutat tavoitteesi nopeammin. Olen kirjoittanut tästä aiheesta aiemminkin, muun muassa Pareton periaatetta avatessani, mutta tästä on syytä puhua enemmänkin […]

Continue reading

Miksi myyn nollakatteella iloisin mielin, ja miksi sinunkin pitäisi?

Lanseerasin viime viikolla uuden verkkokaupan ”white label” tuotteilleni. Teen heti alusta alkaen kymmeniä myyntejä päivässä nollakatteella. Tarkemmin sanottuna teen mainontaa Facebookissa muutamalla sadalla eurolla päivässä, ja ohjaan asiakkaita kauppaani ostamaan tuotteen josta mainos- ja postikulujen jälkeen jää minulle käteen suurin piirtein nolla euroa. ”WTF? Nyt se jätkä on seonnut…”, saatat ajatella. Ei hätää, kaikki kunnossa meikäläisen […]

Continue reading

Älä luovuta jos tulokset eivät heti vastaa odotuksia

Lanseerasin eilen uuden verkkokaupan. Tarkoitus on testata ideaa jonka sain päähäni viime syksynä, mutta kaiken muun sählingin ohessa sen toteuttaminen venyi ja venyi… Lopulta maanantaina sain tavarat Kiinasta Suomeen. Vaikka olen aina ollut vientikaupan puolella, niin nyt halusin testata miten ulkomailla myymäni tavarat otetaan vastaan Suomessa. Rakensin kaupan nopeasti, ja tein sinne myyntisivut näille muutamalle […]

Continue reading
1

Tämä väline nostaa tiimini tuottavuutta huimasti

Minulla on reilut 10 ihmistä töissä Filippiineillä, Bangladeshissa, Intiassa ja Yhdysvalloissa. Aito ”hajautettu tiimi”. Jokainen tekee töitä itsenäisesti minun ohjaamana. Ei ole aina helppoa. Vaikka kaikki puhuvat hyvin englantia, ovat koulutettuja (eräskin kaveri on lääkäri), omatoimisia, jne., niin silti tiimin ohjaaminen on ajoittain haastavaa. Esimerkiksi filippiiniläiset (suosikkimaani) ovat luonteeltaan erittäin lojaaleja työnantajaa kohtaan, mutta heidän […]

Continue reading
>